23.11.08

Anonym

Jeg prøver å overse stygge kommentarer, men her har det skjedd en stor misforståelse: 

Anonym sa..."Jeg må le av deg altså. Kan ikke noe for det, men syntes virkelig du er litt patetisk. Tror faktisk ikke du har så god selvtillit som du skal ha det til. du snakker ikke om annet, og legger ut teite fjortis bilder all the time, for å nettopp få oppmerksomhet og godkjenning av både kjente og ukjente.. Og en annen ting. Alle har egene problemer, og driter vel i om du har lesbisk mor.. Vi lever faktisk i 2008, så tro det eller ei, så er det godtatt aller flest steder. Ikke lag problemer ut av noe som ikke trenger å være det!
Også skal du hele tiden fortelle om hvor fantastisk livet er, hvor spesiell du liksom er, og skal komme med teite morsmheter 24/7, og stupide rettnigslinjer for hvordan folk skal leve osv.. Hva får deg til å tro at du vet alt? Ha! Jeg tror du er skada, og at du har skikkelig dårlig selvtillit. Du har så bad selvfølelse at du er helt oppslukt i det, for som sagt, så snakker du ikke om annet. Stakkars han typen din, som må høre på dette tullet hele tiden. Kanskje dere er like, hvem vet. Han kan umulig få frem ett jævla ord, for du har jo meninger om ALT! jaja, fortsett å blogg, og skriv hvor mye du driter i hva jeg mener bla bla bla. Men ikke tro at du forandrer noe i verden, og alt det vi leser på din blogg er allmennvitenskap, som vi har hørt tusen ganger før... ;)" (23. november 2008 20:16).

Kjære Anonym: Det er din fulle rett å mene hva du vil om meg, men jeg er nødt til å rette opp i følgende misforståelse: "Alle har egne problemer, og driter vel i om du har lesbisk mor". Når ble det at jeg har en lesbisk mamma et problem? Det er helt motsatt: Det er takket være mamma at jeg er så spesiell som jeg liksom er. ;-) 

Og, hei - siden du vet alt om å ha god selvtillit: Skriv under fullt navn neste gang. 

21 kommentarer:

  1. Det er en ting jeg ikke forstår.. du nevner at Sofie skriver om ditt&datt hele tiden. Men om du har registrert nettopp dette må det bety at du faktisk leser hennes blogg like ofte, og om du da i utgangspunktet ikke synes noe om den så hvorfor i alle dager leser du den?
    Sant skal sies at du virker ganske sterk på ditt du også, og det viser jo at Sofie ikke er alene. Å ha meninger om situasjoner, livet og verden, hvordan ting faktisk er, ofte utarter seg, å fortelle oss hvor viktig det er med de små gledene og om at livet faktisk er hva du gjør det til vitner bare om intelligens. Hun har innblikk, peiling, hun har evnen til å se ting fra forskjellige kanter, hun snakker for seg, er ordentlig tøff med bein i nesa og påminner oss om hva viva la vida virkelig handler om!
    I mine øyne er Sofie en motivatør, hun skaper ettertanke og, ikke minst, humor og underholdning.
    For fillern, om du har så mye imot sofsen.blogspot.com så ta deg en brus og les en annen blogg. Dust.

    SvarSlett
  2. Anonym: hvis du absolutt skal være så tøff i kjeften, hvorfor ikke fortelle hvem du er? du er kanskje ikke så jævla tøff allikevel? jeg tror DU er en usikker, patetisk drittunge, som ikke har bedre ting og gjøre enn og slenge dritt til folk du åpenbart er misunnelig på! hadde vert JÆVLIG morsomt og se om du virkelig tørte og stå frem, og vise hvem du egentlig er. Og hvis du ikke har bedre ting og gjøre enn og komme med drittkommentarer på en blogg, så må jeg si at du er en usedvanlig stusselig skikkelse!

    Og, Sofie er den mest fantastiske kjæresten man kan ønske seg! Akkurat DET vet du ikke en dritt om, så hold kjeft!

    Hilsen en stolt kjæreste, Axel Dalberg

    SvarSlett
  3. Dette innlegget er kanskje et kroneksempel på janteloven. Det overrasker meg hvor lite du tydeligvis har å drive med når du legger så mye energi i å klage og tråkke på Sofie! Jeg er helt enig i Axel når han sier at det er feigt å komme med et slikt angrep UTEN å tørre å stå for sine meninger! Det er bare feigt og tragisk. Du skal selvsagt få lov til å komme med meningene sine, men det å angripe sånn...
    Jeg er ganske sikker på hvem du er, "Anonym", og hvis du er den jeg tror så finner jeg det svært tragisk at din eneste hobby er å tråkke på Sofie! Herregud, skaff deg et liv! Jeg kjenner Sofie godt og hvis hun er slik du definerer henne, så er du lenger ned på rangstigen. Du vil bare ha oppmerksomhet og prøver å tøffe deg!
    Jeg er så lei av slike personer og vær så snill, slutt å tro så høyt om deg selv og det at du kommer med slike utsagn viser bare at du tror at DU er bedre enn henne, hvilket du tvilsomt er. Slutt å kast bort tiden vår. Sofie er et vakkert menneske som lytter og forstår en. En virkelig venn man kan stole på og som alltid støtter og er der for meg. Axel fortjener Sofie, og Sofie fortjener han. Trolig vet du ingenting om de to, så slutt å uttal deg om ting du ikke vet noe om! Og hvis Sofie provoserer deg slik, slutt å les bloggen.

    Hilsen en Sofie-fan/groupie

    SvarSlett
  4. morsomt at noen tror de kjenner sofsen SÅ godt etter å ha lest et titalls innlegg på en blogg gjennom en to ukers periode.. sier kanskje noe om anonyms store lidenskap i å tråkke ned på andre uten å vite hva han/hun egentlig rakker ned på, noe jeg ser på som en trist måte å føle seg selv bedre på. skrev en gang et innlegg til anonyme hvor jeg la ved en del linker til fine hjemmesider de heller kan besøke når de kjeder seg :-)

    SvarSlett
  5. Yo!With the flow!:D
    Jeg må nesten le jeg ass. Trolig er dette nok et bevis på at det vil alltid finnes idioter der ute!Idioter som vil prøve å ødelegge for ræ. Da har jeg nok en dårlig nyhet for deg"anonym/nobody",folk blir bare flau over det du skriver, altså flau på dine vegne...skjønner? Og det hele blir så patetisk, og trist...hvrofor bruke så mye energi på å PRØVE å såre noen?Har du det seriøst bra med deg selv?hva med å skaffe deg venner, eller sette PRIS på det/de som er rundt deg?fordi for meg så virker det som du har et veldig trist liv. Nobody,du kan seriøst ikke ha det bra med deg selv...?Kanskje du kan lage din egen blogg??hvor hovedskriften blir"For de som synes at livet,verden og alt generelt er dritt!Og HATER POSITIVE MENNESKER" Hvem er du til å dømme noen egentlig?Hva med deg selv, nobody?Jeg er bare nysgjerrig jeg ass...du virker interessant, fordi du har jo tydeligvis peilling på ALT "du også", kanskje mer peilling enn Sofsen(!?)Du vet jo ALT OM SOFIE, t.o.m.hva kjæresten hennes føler for henne osv. WOW, kan jeg møte deg deg en dag?hva vil min fremtidige kjæreste synes om meg da?Er det smarteste å IKKE HA MENING OM NOE SOM HELST?You tell me? Nei, jeg må bare si at jeg ble innmari provosert...INGEN MOBBER VENNENE MINE:)

    Men, 1)nobody...hva heter du/dere(?) egentlig?2)Sofie har kommet mye lengre enn deg,og det er word! 3)Mitt råd blir vel å lære litt av henne da, ikke vær så bitter da...livet trenger ikke å være så kjipt!se lyset ved enden av tunnelen, jah vennen:)

    Du vet hva man sier"If you can't beat them, join them" (hint!hint!)

    PS: Sofie, you rock my world:)I'm you biggest fan!

    SvarSlett
  6. kjære anonym:jeg skjønner ikkke hva motivet ditt er for å skrive slikt!hva ønsker du å oppnå???hva er det som gjør deg provosert over at noen er positive,engasjert i sitt liv og ting og mennesker rundt seg?sofie har jo selv skrevet at hun skriver om ting som har vært vanskelig for henne og som hun har gjort seg noen refleksjoner rundt!Jeg forstår ikke hvorfor du er så glad i å dømme?hva er det som driver deg til det?din egen dårlige selvfølelse?Ville du kunne gå bort til Sofie i skolegården og si det samme som du har gjort her,ansikt til ansikt?Det tror jeg ikke.Og fra en som har jobber mye med seg selv;selvfølelsen din blir ikke bedre av dette her!!Skal vedde du sitter foran dataen med knute i magen når du leser all responsen på komentarene dine..

    SvarSlett
  7. Hei.
    hadde egentlig ikke tent å skrive ett langt og illsint innlegg, men kunne ikke dy meg.
    Jeg vil bare si at det er trist.. rett og slett dritt trist. Jeg kan ikke skjønne hvordan ett menneske kan ha så sykt masse på hjertet om en person, og kan si så mye om hvor feil en person er. Som om du/dere er perfekte. For mennesker som tar seg rettigheten til å skrive så mye dritt, uten eget navn til et annet menneske bør gå langt inn i seg selv, og tenke på om det er så jævla kult å gjøre. Jeg er ikke Sofie, og det er jeg glad for.. og jeg er dritt glad for at hun tar dette med litt humor.. For JEG blir rett og slett drit lei meg. Sofie er en av de vakreste, klokeste og mest oppegående menneskene jeg kjenner... hun har forvandlet seg så sinnsykt i løpet av de siste årene, og er en unik skatt som folk i det hele tatt er heldige om de får sjangsen til å ha i livet sitt.. Så vær så snill, om ikke for Sofie sin skyld så for alle oss som er glad i henne sin skyld. Kan dere ikke bare ta kritikken og fritidsproblemene deres med dere hjem og HOLDE KJEFT! vi driter i hva dere mener.. vi vet hvem og hva Sofie er, og hvor utrolig unik og fantastisk hun er. Så bare slutt. det er respektløst, ufattelig barnslig og idiotisk.. jeg blir ikke bare lei meg for hva dere sier om bestevennen min.. men jeg blir lei meg for at det i det hele tatt finnes mennesker der ute som eksisterer kun for å plage å ødelegge livet til noen.. Sofie har gjenomgått nok i livet sitt..
    SÅ vil jeg bare si:
    SOFIE<3
    Du er ufattelig, unik, hærlig så ubeskrivelig omtenksom, god lytter, morsom på verdens hærligste frekke måte, du er kjempeklok, inteligent, vakker.... så ubeskrivelig vakker, snill, kjærlig, søt, spennende, lur og verdens beste vennine,.. Du er det menneske jeg savner mest i livet.. uansett hvor mye dritt folk kan slenge til deg og si, så betyr det mest hva vi som elsker deg mener.. og du er ett jævla stort håp for verden..
    elsker deg høyere en himmelen..
    og til innlegget fra anonym.. bare en ting å si "slett det" aal on the flor "baby slett det"
    ELSKER DEG smula<3

    SvarSlett
  8. Alt er sagt, har bare ett ord på hjertet:
    LAVMÅL.

    Sofie, du er fantastisk!

    SvarSlett
  9. "(...)hvrofor bruke så mye energi på å PRØVE å såre noen?"
    Litt fun at du her selv bruker mye energi og tid på å fortelle en person at du syns h*n er patetisk. Denne anonyme hadde sikkert ett mål: Og provosere..and guess what h*n klarte det..Er ikke noe poeng i å bry seg om sånt da fortsetter det bare.

    SvarSlett
  10. Ja, fy faen as Sofz. Klikker på at du har lesbisk mor as! Jeg tror det smitter på meg..for jeg er forelska i deg!!!! :O

    SvarSlett
  11. Oi. Jeg leste nettop 'anonym' sitt innlegg her, og det første som slo meg var hvor ufattelig feil hun/han tar. Hvor mye tid og krefter det er mulig å bruke på å såre, være destruktiv, prøve å ødelegge for andre.
    Du har det åpenbart ikke så godt med deg selv, men for guds skyld, ikke la det gå ut over verken søstera mi, eller andre. Jeg er broren hennes, og tro meg, veit hva jeg snakker om når jeg sier at du tar feil. Så grundig feil. Har tross alt bodd under samme tak med henne i 16 år nå. Og å lese sånt usaklig dritt gjør meg skikkelig opprørt.

    Du sier du må le av Sofie.. Jeg sier jeg må le av det du har gjort her. Du sier Sofie er patetisk.. Jeg sier det du har gjort her er patetisk. Du sier Sofie har lav selvtillit.. Jeg sier, og tror jeg snakker for mange, at jeg tror den med dårligst selvtillit sitter bak akkurat din skjerm, "anonym". Det at du må rakke ned på andre, for å få opp din egen selvfølelse understreker det bare. Det viser hvor dårlig DU må ha det med deg selv. Og som søsteren vår, Linn sa, det hjelper ikke. Å skrive dritt til andre hjelper ikke.

    Sofie.. Du veit hva jeg mener og syns om deg! Du veit jeg syns du er den beste søsteren en liten prepubertal tenåringspjokk som meg kan drømme om! Og det er derfor jeg setter så stor pris på deg! Og ikke minst er det derfor dette innlegget gjør meg så ufattelig opprørt! Ingen snakker sånn til søsteren min!

    SvarSlett
  12. Hei, alle sammen!!!
    Vil bare takke for utrolig rørende, motiverende og smigrende kommentarer.
    Dere vet hvem dere er, når jeg sier at jeg elsker dere! :)
    Uten dere, ingen meg.

    SvarSlett
  13. Synes du har en nydelig blogg jeg sofs.
    Hvor mange er det som klarer å uttale seg så korrekt og inspirerende og greier.. fy og fy, nei jeg synes denne bloggen er et deilig krydder i bloggverdnen! Nam nam....
    Og hvor mange er det som får sine meningen i aftenposten? Nei dette er nydelig soffsaff! Kjempe bra blogg, ingen kan si noe annet! Digg it!

    SvarSlett
  14. Tusen takk, Iben! :D
    Det var hyggelig sagt av Dem! Hvor mange er det som klarer å gi til andre? Hvor mange er det som ser lenger enn sin egen nesetipp? Hvertfall du! :D Og det skal vi være glade for!

    SvarSlett
  15. Egentlig vil jeg takke deg anonym,fordi du får oss til å forsvare noen vi er gla i og setter pris på.Når jeg leser alt som blir skrevet her,kjenner jeg at jeg blir gla!på en syk og skrudd måte har du faktisk klart å mobilisere så mye omtanke og ømmhet,og fått oss til å sette ord på,og bare gjøre oss enda mer bevisst på hvorfor vi er så stolte av og gla i Sofie! ......Så takk!

    SvarSlett
  16. Linn: Du er den beste søsteren i hele verden!

    SvarSlett
  17. Anonym, slutt å misunne Sofie fordihun er så opplyst, selvsikker og PEN, det er nemlig min jobb (:

    Sofsaaaaaapofsaaaaaaaa, du er alt det vakre verden trenger mer av <3

    SvarSlett
  18. for en idiot! herregud.
    vedkommende er garantert pissmisunnelig på deg - fordi du har alt en person kan ønske seg av kvaliteter :)

    hilsen fast leser

    SvarSlett
  19. Jeez, folk har fritidsproblemer. Virkelig. Jeg blir skamfull av å kalle meg et eksemplar av en intelligent art noen ganger.

    SvarSlett
  20. Rart det der at når noen først skal synes negativt om noe(n), så er liksom ALT gærnt. Ingen er vel perfekt, men det finnes da en mellomting mellom perfekt og "virkelig patetisk". Det baller bare på seg liksom, usaklig og umodent.

    Og så har vi de som alltid skal uttrykke seg som "vi" og "alle" og det der, når de fleste vet at det aldri kommer til å eksistere en eneste situasjon der ALLE er enige om noe. Ekstremt sjeldent ihvertfall :-)

    SvarSlett
  21. HERREGUD SÅ BARNSLIG AV ''ANONYM''!:O
    drit i og plag Sofie! hun har egne meninger og i norge har vi noe som heter ytringsfrihet så vi har lov til og si og mene det vi vil! så til svarte med deg!:)

    SOFIE DU MÅ ALDRI SLUTTE OG BLOGGE!!!!<3<3

    SvarSlett

Blogglistenhits
Bloggurat