24.1.11

Sytehjørnet.


• At naboene våre fremdeles tror at de bor i en russebuss. Det verste av alt - som er så ille at jeg gråter bare jeg tenker på det - er at playlisten deres består av to sanger, som konstant går på repeat; Kun for mig (hun danske dama) og Only Girl av Rihanna. Jeg har bare ett hårstrå på hodet, og nå må jeg transplantere legghåret mitt.

• Når folk klager over at det er kaldt ute. Jeg kan forstå det om du er nyfødt og n00b, men ellers burde vi være greit vant til det nå. Og jeg kan herved advare deg: Det kommer neste år også.

• At FrP prøver å bruke Maria Amelie-saken mot regjeringen, til sin fordel. Og jeg trenger ikke kommentere hvorfor det er ironisk en gang.

• Folk du møter på fest, som ikke har forstått køsystemet på Spotify.

• Nordlendinger som på død og liv skal få frem at de er nordlendinger til enhver tid. Sånn sett, syns jeg ekstra synd på sjenerte nordlendinger.

• Når folk mimrer til Spice Girls på fest, og jeg ikke kan relatere meg til det. Jeg hørte på klassisk musikk da de andre kidsa sang på Wannabe (helt sant). Jeg prøvde å sette på litt Mozart på en fest en gang, men da fikk jeg en ølflaske i hodet. Sorry for at jeg var en geekunge, da. (Jeg har forresten dyp medfølelse med de som må mimre til Akon om noen år).

• Nordmenn som påstår at de "hater nordmenn". Oh, the irony. Flott måte å bidra på.

54 kommentarer:

  1. Fins det sjenerte nordlendinger egentlig? Har tilgode å treffe på en, isåfall ;)

    Ellers; Enig med du.

    God tirsdag!

    SvarSlett
  2. Du må ikke glemme folk som på død og liv skal blogge om alt de hater!

    Syke, syke mennesker.

    SvarSlett
  3. Sjenert Nordlending25/1/11 05:16

    Hva er det med søringer (eller "søringa" om du vil) å assosiere nordlendinger med reinsdyr? For en klisjé. Den alminnelige 90 prosenten av nordlendinger i dette landet bor i byen og driver ikke med noe forbanna rein. Reineierne kalles samer! Jesus. Ellers er det jo bare bra at vi vil få fram hvor vi er fra til "enhver tid!". Vi er jo et eget folkeslag. Jeg mener, vi puler, drikker og banner bedre enn noen andre i dette landet.

    SvarSlett
  4. Quesystemet på spotify ja! DET kan faktisk til og med irritere meg! Jeg står ved pcen på fest, og legger en eller to sanger til i KØEN, og så kommer det en eller annen tulling løpende: "du må ikke bytte sang!!" "neida, bare legger i kø", da er det greit. Og etter "min" sang har spilt i tre sekunder kommer samme personen løpende for å bytte til noe de vil høre på. Gidd liksom? Gidd! Skal vi bare høre på din musikk når vi er på fest da? Er det sånn det fungerer? Musikk diktatur!!! Dritt. Kan liksom ikke sette på en sang og så danse/gå vekk fra pcen, neida. Her må vi leke bodyguard foran pcen resten av sangen. Herreguuud!

    SvarSlett
  5. Hahaha! Jeg hørte ikke på Mozart da jeg var yngre, men skikkelig syttitallsrock. Er også veldig glad for at jeg slipper å mimre tilbake og bææm, der er Akon med Lonely. HAHAHAH

    SvarSlett
  6. Marte: Det finnes nordlenninger som ikke er så brautende som f.eks "sjenert nordlenning" lenger oppe i kommentarfeltet, så du kan vel kanskje si at om nordlenninger ikke akkurat er sjenerte, så finnes det i alle fall noen som ikke er like frampå som andre. Jeg er en av de;p

    Sofsen:
    Ååå så mye jeg kjenner meg igjen i i den listen din! Både med at jeg til tider kan være litt sånn som enkelte av punktene dine, og at jeg irriterer meg grønn over noen av de andre:p
    For å si det sånn, jeg EEELSKER å spamme facebook med "hverdagsblogging", og jeg virkelig hater at folk aldri klarer å lære seg at det går fint å sette opp en kø med sanger på Spotify. Noe av det verste jeg vet er når de samme fire sangene blir spilt om og om og om og om igjen på en fest.. Mens alt annet som blir forsøkt avspilt, blir byttet ut fem sekunder ut i sangen:p

    SV:
    Nå har jeg tenkt lenge på hva jeg kan svare på den fine kommentaren din, og jeg er fortsatt like lost som jeg var da jeg leste den første gang (Ja, jeg har lest den mange ganger allerede).

    Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si. Jeg blir rørt av ordene dine, de varmer! Men samtidig tenker jeg at du tar så feil. Jeg føler meg ikke sterk i det hele tatt. Det finnes så mange sterkere mennesker enn meg. Mennesker som har tatt tak i sitt eget liv, og som har klart å stable seg på bena etter motgang. All ære til de!

    <3

    SvarSlett
  7. Åhhh... Det var sikkert godt å få ut. Jeg føler med deg Sofsen, hvis det hjelper.

    <3 Reflekselg hilser <3

    SvarSlett
  8. Morsomt skrevet og kjenner meg igjen i mange av punktene:) Jeg har aldri helt skjønt vitsen med å skrive hva man spiser på facebook, akkurat som det er så stor interesse for resten av Norges befolkning!:P

    SvarSlett
  9. Jeg kan sterkt anbefale den nye låta til Gatas Parlament om du sliter med bråkete naboer. Den heter Naboklager, og er supergenial. Sett den på full guffe og håp naboene tar hintet. (det er det jeg gjør på inernatet mitt)

    SvarSlett
  10. Her kom det jo fram et tema vi snakket om rundt middagsbordet søndag.
    De burde ikke bruke bare Finmarkinger, Tromsøværinger og Bodøværinger som nordlenninger i media. Finnmarkingene snakker altfor bokmål-aktig, tromsøværingene er for (-glemte ordet jeg skulle bruke-) og bodøværingene er for prippne. De framstiller oss jo som helsprø. Velg noen andre til media, media ;)
    x

    SvarSlett
  11. hahahah, synes d er litt artig at folk reagerte på nordlæning pungte ditt. Folkens, ha litt humor. Er norlæning selv, og fikk en god latter av det pungte;)

    SvarSlett
  12. gosh, nei, spicegirls er en hit! Men jeg er enig i at det er synd på dem som må høre på Akon. Du vet i _min tid_, som det så fint heter, da hadde vi kvalitetsmusikk! Og ellers nekter jeg å tro at Runar er en større fan enn meg, det ville jo vært helt latterlig.

    SvarSlett
  13. Hahaha, jeg MÅ ha spice girls når det er fest jeg altså! Og aqua!

    Når det gjelder FRP så velger jeg å ikke skrive mer enn: ENIG!!!!!!!!!! Blir bare irritert om jeg skal skrive mer om den saken ;)

    SvarSlett
  14. Haha, morsomt. Nå må jeg bare få sagt at langt fra alle nordlendinger er slik.;-) Og du her over som mener at vi framstiller "dere" som helsprø... Right back at ya, for DET er dere virkelig flinke til dere også.



    Over til noe helt annet... Jeg ville bare få sagt hvor utrolig FANTASTISK boken til Regine var.. Jeg leste den i juleferien, og jeg tror det må være en av de beste bøkene jeg har lest. Du, familien, Eli Ann og de andre skrev så utrolig vakkert om og til Regine på slutten av boken, og det var virkelig med på å gjøre den komplett. Det må være en ære å ha kjent et så vidunderlig menneske som Regine. Man sitter virkelig igjen med noe etter å ha hørt hennes historie.

    SvarSlett
  15. Anonym: Takk! Liker deg.

    Susanne: Så bra at du likte boka! Jeg er utrolig stolt over å ha vært med på arbeidet med den. Jeg er helt overbevist over at Regine hadde digga resultatet. :) Og det er virkelig en ære at jeg fikk bli kjent med henne, ja! Hun er et av de mest fantastiske menneskene jeg vet om.

    SvarSlett
  16. Sv : Jeg skrev takk for kommentaren om at du likte stilen min :)

    Ja, tenk å ha sånne skumle øyer da ! Det hadde vært kult å stirre på folk med dem på t-banen :) Jeg skal skaffe meg en Lemur en dag, det er helt sikkert ! Hvem vil ha bikkje når de kan ha Lemur lissom :P hehe :D

    SvarSlett
  17. Jeg vil også ha hilsen!!! Hva har Runar gjort for å fortjene en hilsen? Nå synes jeg du skal hilse til JULENISSEN i ditt neste innlegg. Jeg er julenissen hvis du ikke skjønte det........

    SvarSlett
  18. PS! Skjer med at så sinnsykt mange trøndere leser bloggen din?? Jeg så nederst på siden der... under fiskene. Hehe apropo fiskene.. Jeg ble faktisk sittende å mate dem drit lenge... :P Hilsen julenissen igjen!

    SvarSlett
  19. Du kan låne noe legghår av meg! Har ikke barbert meg på hundre år. Frp kan få låne rævhår!

    SvarSlett
  20. Jeg tar meg selv i å sitte å nikke....

    SvarSlett
  21. Endelig et morsomt innlegg igjen, jeg var nesten litt bekymret for at du hadde blitt seriøs. Eller alvorlig, eller noe.

    SvarSlett
  22. du er digg

    SvarSlett
  23. Haha, veldig mange viktige punkter som jeg er enig i her ja!

    Helt klart en frustrasjon med de som bor over meg også. Nå skal det legges til at de er huseierene, og det ikke er så lett å klage. De har jo litt mer rett på bygget enn meg (?). 2 gutter på 5 og 7 løper rundt i et altfor lytt hus samtidig som de hopper og tramper og hyler høyt. Da må jeg heller si at jeg hadde nytt Rihanna på repeat i stedet ja.

    Det er ikke alle mennesker der ute som har forstått facebook-konseptet. Selv har jeg valgt å "skjule" statusoppdateringer fra: facebook-mødre (det vil si de med småbarn), de som generelt oppdaterer statusen litt for ofte, de som oppdaterer med informasjon jeg vil betrakte som TMI (Too much information), de som oppdaterer med statusmeldinger som er ment for å gjøre andre nysgjerrige (jeg mener de er oppmerksomhetssyke. Meldingene kan være: "Herregud, jeg blir så jævlig forbanna ass"), de som er i overkant happy (falsk positivitet er ikke bra for noen), de som bare spammer med alle appsene de naivt har lagt til. Get a life, liksom ( Jeg bruker heller livet mitt på å lese blogger, skrive og surfe på nettet... ahem).

    Jeg har det med å klage på kulda i startfasen. Men etter en stund med vinter i Norge gir det seg. Det er overgangen som er verst. Så lenge man har vedfyr, kari traa og devold alliert, samt en relativt stor kvanta av ullstrikk går alt :)

    FrP og Amelie-saken trenger vi ikke gå innpå nei. Men jeg er heeeelt enig!

    Spotify er et normalt fest-irritasjonsmoment. I 2011 burde man forvente såpass mye at folk forstår seg på queus. Er festen hos meg hender det at jeg setter maskinen i lock-mode. Da blir det vanskelig å bytte sang da, mohahaha.

    Generell twittring om svært privat anliggende eller utsagn som "jeg dævver!!!!" er unfollow-grunnlag.

    Jeg legger til et par til:

    Strømannskap som ikke strør isete bakker, og motgående biler som ikke venter når man skal inn til venstre i en isete oppoverbakke. (Slik at man må rygge (alternativt skli) ned bakken igjen).

    Folk som er sure i servicenæringen. Slik som butikkmedarbeiderne på Rema. Et lite smil er alt som skal til for å gi andre en hyggelig opplevelse.

    SvarSlett
  24. SV: Jeg er innflytter. Teller det? :D Opprinnelig fra Skien, men siden jeg trengte en jobb havnet jeg sånn plutselig her i fjor sommer gitt.

    De på jobben mobber meg litt fordi jeg som yngst er den som klager mest på hvordan ting er i dag i forhold til "da jeg var ung" / "før i tiden". Og serviceyrket er en ting. Barneoppdragelse en annen. Hva skjedde?!

    Digger bloggen din Sofsen. Du er jo bare awesome ;)

    SvarSlett
  25. Haha! Jeg liker det enda mindre når en nordlending fornærmer noen, for så å rettferdiggjøre det ved å si "Det e bare sånn æ e! Æ snakke rett fra levra! Æ e jo nordlænning!"

    ...Når jeg tenker meg om gjelder ikke dét bare nordlendinger. Det kunne like gjerne stått "Jeg er jo bergenser/kvinnelig voksenstudent/en enkel mann.

    SvarSlett
  26. sv: Tja, det kommer vel an på øyet som ser.. Du vet jo blant annet ikke om sofsenplakatene, sofsenpennalet, sofsensengetøyet eller sofsengenseren.. Eller sofsenalteret i rommet bak klesskapet, for den del. Så jeg skjønner at det kan være vanskelig å sammenligne!

    SvarSlett
  27. genialt innlegg. Er så jævlig enig med deg angående det med facebook, herregud.. Facebook har gått fra å være facebook til å bli nettby-blogg. Kan en eller annen finne på et genialt nytt nettsamfunn snart?!
    sv; tusen takk, varmer utrolig! Vertfall når det kommer fra selveste Sofsen! :-D Ye!

    SvarSlett
  28. sv; haha, hadde sikkert <3 facebook jeg også, hadde det ikke vært for at ca 50% av vennene mine er 14åringer som ikke har noe mer informerende å si enn jeg elsker vennene mine, i dag spiste jeg fiskeboller og trykk liker her så skal jeg gi deg en karakter fra 1 - 6 :)

    SvarSlett
  29. sv; gjorde det faktisk en gang før jul, men endte opp med at alle la meg til igjen ca 3 uker etter. Så la jeg dem til igjen, nå har desverre de som er året eldre enn de jeg slettet startet å rape facebookveggen min.. såå.... Må vel ha en opprydding igjen haha!

    SvarSlett
  30. herreGUD du er morsom. og ikke bare er du fantastisk morsom - du har også et godt og variert språk og de helt riktige verdiene. sytehjørnet hver dag pl0x. forresten; jeg er nyfødt og n00b og kommenterer hvor helvetes kaldt det er tre ganger i minuttet. hate on me hater. ♥

    SvarSlett
  31. Er generelt veldig lei av FRP som konstant prøver å vri om saker til sin fordel. Som foreksempel saken med Ahus. Hørte et intervju med henne på nyhetene. Hun har det med å le hånlig og himle med øynene når hun diskuterer de andre partiene. Ja, Siv. Får virkelig lyst til å stemme på det 'jeg er så mye bedre enn deg uansett hva du sier' vesenet ditt.

    SvarSlett
  32. Jadda! Det skal bli mitt nye skriveprosjekt: mine helter! så blir det bilderull på slutten ;)

    SvarSlett
  33. SV: Kunne ikke vært mer enig. Personlig mener jeg at om man ikke har noe kjennskap til emnet burde man ikke uttale seg om det. I stedet for å sitte og himle med øynene over situasjonen kan de jo heller dykke litt dypere inn i den, slik at de faktisk vet hva saken egentlig dreier seg om.
    Og både Siv og partiet hennes er et eneste stort selvmotsigende monster. Selvopptatte er de også.

    SvarSlett
  34. SV: Jo, det kan de! Vi kan reise rundt om i landet med foredrag hvor vi coacher folk i å bli mer som oss. Hey! At vi ikke gir ut en bokserie også?

    SvarSlett
  35. SV: Hell yes! Først må vi bare komme opp med en bra tittel! En tittel som vil gi oss verdensherredømme! Er jo ingen som gidder å lese selve teksten lengre :D

    SvarSlett
  36. SV: Hehehe, phew! Japp, jeg trives utrolig godt. En liten by, men kjempehyggelige og inkluderende mennesker som bor her. Når man flytter til et sted hvor man ikke kjenner noen, og i tillegg kun jobber med eldre mennesker enn deg selv er det ikke bare bare. Men jeg tok sjansen og det lønte seg :)

    Jeg har forresten heller ikke noe forhold til Spice Girls og Backstreet Boys heller. Jeg hørte på Beatles og Red hot Chili peppers jeg da.

    Og en forunderlig nordlendingsak: hvordan kan to østlendinger få et nordlendingbarn? Zappet nemlig innom hotel Cæsar i dag, og stusset utrolig mye over det liksom :P

    SvarSlett
  37. Jeg ELSKER dating i mørket! Det er jo helt sykt kleint og fantastisk. Prøv igjen! Det anbefales.

    SvarSlett
  38. Haha. Nå skal jeg twitre om dating i mørket på pur f. hahaha. Neida. Snart skal jeg til nordleningland, da skal nordleningene testes ut da! Jeg liker å lese dette sytehjørnet ditt forresten. Kan hende jeg kjenner meg litt igjen. :)

    SvarSlett
  39. SV: Helt klart. Man må nok trå over noen sosiale sperrer og faktisk gå opp til folk. Ta på seg maska og late som man er super confident ;) Funker hver gang, hehehe.

    SvarSlett
  40. Du er smart!
    MEN "Dating i mørket" er koselig, på en rar måte!

    SvarSlett
  41. Du er genial.

    SvarSlett
  42. Haha! Syns forresten det burde vært en sånn "liker"-funksjon for oss som mangler bedre ord enn "haha" ;)

    SvarSlett
  43. Hihi, jeg liker når du er i sytehjørnet jeg! ;) Haha, jeg var virkelig BLODfan av spicegirls i sin tid... Aiaiai

    SvarSlett
  44. SV: Du har kanskje rett i at jeg tok tak i livet mitt, men jeg føler ikke jeg har gjort nok til å klare å stå oppreist ennå. Jeg ramler så altfor ofte tilbake i gamle baner og tenker negativt om meg selv. Jeg har fortsatt en lang vei å gå før jeg når målet mitt, men jeg tror det vil være verdt alt slitet :)

    SvarSlett
  45. • Folk du møter på fest, som ikke har forstått queuesystemet på Spotify.

    Dette får meg faktisk til å droppe å gå på fest! Folk eier ikke skam.

    SvarSlett
  46. Det gjorde meg vondt i hjertet når jeg leste det om nordlendinger. Du og jeg sofsen = </3

    CRY ME A RIVER

    SvarSlett
  47. Kjære Sofsen.

    Godt det finnes flere av oss supernørder som visste å verdsette god musikk da alle andre hørte på Spears og Spice Girls.

    Du kan jo trøste deg med at den som kastet ølflasken i hodet på deg antakeligvis jobber på Mækkærn eller Rema om dagen, og ellers sitter med beibigulp opp etter øra.

    SvarSlett
  48. Hakke lest en klageliste med så mye mening i noen gang xD Btw.. Jeg er nordlæning!

    SvarSlett

Det oppstod en feil i denne gadgeten