16.4.10

Sytehjørnet.


• Hysteriet rundt askeskyen. SLAPP av, folkens! Dette er (minst) like dumt som svineinfluensavaksinen. Kan vi ikke bare se på det som litt peiskos? På den annen side: Nå kan dere røykere endelig få et innblikk i hvordan vi passive røykere har det HVER dag - når dere så raust lar oss andre få puste inn røyken fra kreftpinnen deres. Håper dere lærer noe av dette. På forhånd takk.

• Idiotiske skrivefeil i firmanavn, osv. "Trond's flyttebyrå", "IT Gutta" - dere skjønner greia. Jeg får, uten å overdrive, fysisk vondt av slikt. Til alle andre norsknerder der ute: Skal vi lage en Facebook-gruppe? ... Eh.

• Onepiece. Nå er det faen meg nok! 1) Det er stygt! 2) Det virker bare ekstremt upraktisk, for eksempel med tanke på dobesøk, osv. 3) Én ting er når små unger løper rundt i liknende joggedresser, men når jeg ser en mann i tjueårene sprade rundt i denne styggedommen - da begynner jeg virkelig å lure på om homosapiens faktisk er det mest intelligente vesenet på jorda. 4) Det var nok med uggs og crocs. 5) ... Nevnte jeg at det er stygt og ser helt patetisk ut?

• At det snart er russetid igjen. Jeg hater alt som har med russ å gjøre (om du trenger en nærmere forklaring på hvorfor: Les her). Det som attpåtil gjør vondt verre, er at russen får BRA band og artister til å spille for seg (jeg kan nevne Datarock, BigBang, Ralph Myerz and The Jack Herren Band og Skambankt som eksempler). Hva faen er poenget med det? 1) Russen hadde vært hoppende glad bare Scooter hadde spilt en halv låt. 2) De kommer ikke til å huske en dritt av konsertene uansett.

• Folk som klager over reklamene på Spotify. Jesus Christ, folkens! Det skulle da bare mangle når vi bruker et gratisprogram, som attpåtil er så genialt som det er. Besides, jeg var glad i Jonathan, jeg - før jeg kjøpte meg Premium-konto (som man jo kan anskaffe, hvis det er så ille). Jonathan har følelser han også.

• Alle kjærestepar som på død og liv skal oppta alle benkene i Oslo. Kan dere ikke kline på soverommet i stedet? Ikke nok med at de kaprer alle benkene - de skal selvfølgelig helst ligge på tvers av benkene også, slik at ingen andre kan få... Glem det. Jeg vil ikke risikere å få spytt i trynet, uansett.

• At X-factor har sendt meg en invitasjon til å stille opp i årets sesong. Haha. Se det for dere! X factor-Sofie! Hell no.

• At bilder som dette må forfølge meg:


Neste "tale til" skal lett handle om å jobbe på Slavefryd!

70 kommentarer:

  1. Sofsen, jeg liker deg. Du er kul!
    Hadde egentlig plan om å se film med venninda mi i kveld, men hu sovna og jeg endte opp her:P Friday night well spendt!

    SvarSlett
  2. Haha, fryktelig bra syting! Kunne ikke skrevet det bedre selv.

    Når det kommer til Crocs må jeg si meg enig med deg i at det er noe av det styggeste som finnes. Likevel må jeg innrømme at jeg eier et par sorte, rett og slett fordi de er fantastisk deilige å gå i. Det er avgjørende for meg. Det er dog noe jeg unngår å bruke offentlig med mindre det er absolutt nødvendig! :-)

    Jeg gleder meg til "tale til Slavefryd". Jeg har nemlig hørt mye positivt fra folk som har jobbet i Tusenfryd (utrolig nok), så det er greit å kunne se andre vinklinger.

    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  3. Heheheh, du får det sagt! Morer meg og nikker til det meste, bortsett fra at jeg har syndet på punkt 3 - i dag! :-o

    OG: skrive- og gramatikkfeil, og ikke minst orddelingsfeil kan brenne :( Det er vondt for øynene.

    SvarSlett
  4. Haha, enig med mye. Men jeg er russ i år, og kan ikke akkurat skrive under på god musikk i Kongeparken. Benny Benassi? Ørene mine lider allerede!

    En liten fin fact foressten: det første jeg så da jeg åpnet Regines bok på en tilfeldig side var en kommentar fra deg. :)

    SvarSlett
  5. - Syns det var veldig, veldig fint når eg så på nyhetene at folk sender inn spørsmål av typen "Er det trygt å ta med gutten min på trening ute i Drammen i dag?". BRA, Norge.
    - Det finnes allerede mange sånne grupper! (95% har stavefeil i tittelen)
    - Eg har litt lyst på en sånn egentlig, ser litt deilig ut. Men, MERK: kun til innendørs bruk mens eg ikkje har besøk. Ellers temmelig enig..
    - Den lille mannen inni meg gråter av latter akkurat no, PRECIOUS.
    - Kos det, vel? Betyr bare at straks ligger det en drøss billige russebiler på finn.no, klar for neste års (les: min) sesong! .. =D
    (du har gode poeng, chill)
    - ..eg har?
    - TAKK! Musikk skal faktisk koste penger, og skal du ikkje betale sjøl må nesten noen gjøre det for deg, verden må skjønne sånt snart. Men Jonathan > Tone, tho.
    - Jaaaa, så kunne eg fått besøk no til helgen från Europa =(
    (det var altså planlagt, men ser ut til å gå åt skogen)
    - Benkene i Oslo e jo satt opp for å holde kontroll på de klinende på samme måte som man bedriver crowd control for rusmiljøene i byen, har du ikkje skjønt det enno? .. jeez
    - Nittedal, Sofsen. N-i-t-t-e-d-a-l, ikkje England. Og langt e det no ikkje..
    - hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
    (gleder meg til tale til!)

    sv;
    Ah, shtilig. Og forresten, hvis ikkje du hiver deg rundt snart og sender inn et par av dine dilemmas til Radioresepsjonen kommer eg til å gjøre det! Bare så det e sagt. (naturligvis med kildereferanse)

    PS: prøvde mens du var i Sør-Afrika å be deg om å oppsummere Radiohead for meg på 4-6 sanger og legge inn i denne Spotify-playlisten, men tydeligvis uten hell. Giddet det, snille? Har bare aldri hatt noe forhold til Radiohead, men føler eg burde hatt det allerede for lenge siden..

    SvarSlett
  6. sv;
    skal du begynne å være kritisk, no plutselig?
    eg e nerd, og eg e STOLT av det!

    Har egentlig satt et "4-6 sanger per artist"-prinsipp som begrensning der for å få oppsummert de artistene eg føler eg ikkje har nok kontroll på uten at det ble for voldsom mengde, men siden det bare blir 7 sanger herifra som kommer seg inn på Spotify så kan eg vel gjøre et unntak for Sofsenpuz (ja, du får kjælenavn heretter). I will enjoy, promise!
    (egentlig skulle du liksom legge inn sangene sjøl, det e collaborative playlist, men vel - nytt unntak for Sofsenpuz)

    alriight, skal sørge for å få mailet dem one of these days ;)
    (fikk du ordbekreftelsesdrit?)

    SvarSlett
  7. Jeg liker russen jeg! faktisk.

    ellers er det SYKT flaut at rybak må høre på sin egen musikk for at noen skal høre på det i det heletatt.

    SvarSlett
  8. sv;
    jæræ, will do ;)

    ..ikkje helt sikker på om det e det at "EZPENPUZ" står i all-caps, det at du byttet ut s'en mitt i navnet mitt med en z (gjorde eg det kanskje?!) eller "O.o"-en eg likte minst der, men noe var det..

    SvarSlett
  9. sv;
    Awwwe, alrighty puz.
    Mens du var i den pratsomme kroken: MSN??
    (bare sett msn'en i mail-feltet, så ser ingen andre enn eg den)

    SvarSlett
  10. ahaha åh enig! første gang jeg er innom bloggen din, men hurra, jeg kommer tilbake! god helg!

    SvarSlett
  11. Åh, jeg liker sytespalten din!
    Har faktisk planer om å boikotte russetiden.
    Jeg synes den virker skremmende...

    SvarSlett
  12. Hehehe..enig enig enig ooog enig. Onepeace -GRUSOMT(hvis noen faktisk bruker det i offentlighet????hjemme er det jo tilgitt.hah), Vulcanhysteriet er jeg allerede lei av, Russen er rart og dumt norsk påfunn..ja..og alt det andre veldig amusing å lese. kos deg i helga da ;)

    SvarSlett
  13. sv;
    Åssen skjønte du det, a? Du MÅ jo være et geni.
    Åkæi, eg ble litt sur for annenhver all-caps her, men igjen; en får gjørra unntak.
    Nattaaaa, drøm poetisk (ellerno')!

    SvarSlett
  14. Å joda! X-Factor Sofsen!

    SvarSlett
  15. Jeg tror jeg elsker deg :'D

    SvarSlett
  16. Virkelig? Jeg trodde det var bare jeg som hatet onepiece, russ og folk som klager over Jonathan fra spotify. (Dog,det virker som om jeg har støtte fra Norges eldre befolkning når det kommer til russen.) Folk med håpløse skrivefeil burde blitt tvunget til å gå barneskolen om igjen, og da har jeg ikke begynt å snakke om orddelingsfeil! Det burde vært skatt på faenskapen. Orddelingsskatt nemlig.

    SvarSlett
  17. HHEhehehe, du får virkelig sagt det!!

    SvarSlett
  18. Åååh, Sofie, du er så BRA! :) Digger deg. :)
    Er veldig enig av så mye du sier, unntatt det om bildet på slutten. Du var jo så søt der!! :)

    SvarSlett
  19. aah, jeg er helt enig om det med russen. Buksene er stygge, bilene er stygge, de angriper uskyldige mennesker for å kaste egg og mel på dem (snakker av erfaring -.-) og de hører på skitmusikk som holder meg våken hver kveld i 3 uker. "Men vi har lov da, siden vi er russ :):):):):):)"

    Skal boikotte russetida jeg, fest kan man ha selv om man ikke går kledd i russebukseting. Nå har det forresten kommet russeonepiece. </3

    SvarSlett
  20. Jeg liker askeskyen! Når jeg må slite på skolebenken dag ut og dag inn er jeg oppriktig GLAD for at ikke alle andre kan dra til syden, Paris eller SØR-AFRIKA for eksempel. Liker ikke at folk reiser og blir brune når jeg er hjemme og blir blek.

    Hvis du lager en facebookgruppe som heter "vi som er imot ord deling!", skal jeg gjerne bli medlem tre ganger.

    Åh, NSB <3<3<3<3<3<3

    Og vet du hva som plager meg? Facebookgrupper som heter ting som "JA til freia-påskeegg i 12-pakning!" og "Vi som er FOR vanilla coke til Norge!". Får bare lyst til å lage en mot-gruppe som heter "NEI til(blablabla)" og "Vi som er MOT (etellerannetgodteri)"....

    Stå på med fantastisk blogging!

    SvarSlett
  21. Det med firmanavnene minner meg på om den barne-TVn når vi var små... Den som egentlig var utrolig dårlig til å være barne-TV fra vår tid... Hun damen med blomsterbutikken? Som hadde bodd i Amerika eller noe og skrev Lilly's blomsterbutikk eller noe i den dur.

    SvarSlett
  22. Enig, særlig i onepice-greia. Det er dritstygt.

    SvarSlett
  23. Uff, nå ble jeg lei meg Sofie... At jeg, en av dine trofaste lesere, med hodet i behold (dog noen skrivefeil her og der) ønskes druknet pga. fargen på buksa mi en liten periode? :( heheh, neiida, men hvor har du bandene fra? :o Jeg er russ, og jeg har ikke fått med meg at noen av disse spiller!! Jeg har faktisk droppet russetreff osv... Nå ble jeg faktisk lei meg!

    SvarSlett
  24. Fantastisk bra. Det finnes i hvertfall en gruppe mot orddelingsfeil. Er bare glad for at jeg ikke er alene om å få fysisk vondt. Begynte å lure på om det var noe galt med meg.

    http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=2244479625&ref=ts

    SvarSlett
  25. Birgitte Annie17/4/10 12:12

    Hah, du får sagt det!
    Men jeg skjønner godt at folk klager på asken fra Island. Tenk om du ikke fikk dratt til Sør-Afrika pga. den?

    SvarSlett
  26. Haha, dritbra!

    SvarSlett
  27. Likte det du skrev om OnePiece. Jeg tenker på små søte unger med hel nattdrakt og gammle menn med gammeldags ull undertøy og rompeluka åpen.

    SvarSlett
  28. Hva er feil med "IT Gutta"? Bare jeg som er dum kanskje...

    SvarSlett
  29. HELL YES! Du må på x-factor, du er jo kjempe flink!
    Forresten, lage sang video til oss igjen snart? :)

    SvarSlett
  30. Du må jo bli med på X-factor! :)

    SvarSlett
  31. Åh, herregud, jo! Du må bli med på X-factor!

    SvarSlett
  32. Herligherlig!! xD Men hadde jo vært sykt kult å se deg i X-factor da, tror du hadde rocka programmet ;)

    SvarSlett
  33. Weronika :317/4/10 20:00

    Haha, jeg elsker sytehjørnene! Jeg er bare ikke noe flink til å kommentere... Ehe.
    Gode poeng, yay! Jeg er enig i det du mener om onepiece-hysteriet også, men om man har en onepiece (eller, forgjengeren til onepiece, Kirugumi, som noen fine mennesker har kopiert til fjortismerketing)som er en gul, stor, posete Pikachu, så syntes jeg ikke at det er så ille. :D Men yay, go Sofsensytehjørner. De er gøye, tihi. Stå på!

    SvarSlett
  34. Sytehjørnet er alltid bra, noen må jo skrive om alt som er galt i verden også=)

    SvarSlett
  35. må si meg 100% enig i alle punktene.
    punktum.

    SvarSlett
  36. selv om jeg også har mye å syte om, så synes jeg heller man må prøe å fokusere på det positive.. hva nå enn det er..



    shit, det positive finnes ikke!! :-/

    SvarSlett
  37. Hæ, liker vi ikke russen? Jeg er så griseforbanna for at jeg ikke får være med på neste helg russereuinoin - ingenting er vel morsommere enn studenter i for trange russebukser? Fantæstic ;D

    SvarSlett
  38. Åh, beklager, men jeg MÅ bare rette. 1) Vi er homo sapiens sapiens (mennesket som vet at de vet), forgjengerne våre var homo sapiens(mennesket som vet)(ikke heeelt sikker på at det var riktig oversatt, men du skjønner nok). 2) De fleste som klager på NSB er uvitende og skylder på NSB for jernbaneverket sine feil. Mulig du kan det her, men pirkete som jeg er, må jeg likevel spesifisere.
    Likevel, en fantastisk liste. Syting er generelt fantastisk, fordi det er så ektefølt!

    SvarSlett
  39. Hahahha!! Er så sykt enig! :) Har skrevet et innlegg om akkurat det faktisk (onepiece). Voksene mennesker i sparkebukser, neitakk! :)
    Ellers har du en utrolig kul blogg, I LIKE! :)

    SvarSlett
  40. Sjekk bloggen min, du er med på min bloggsmil liste^^

    SvarSlett
  41. SV: Er så enig!
    Dessuten foregår jo russetiden rundt eksamen, enda en grunn til å boikotte den.
    For ikke å snakke om disse knutene.
    Her er det blant annet en russeknute å få mindreårige til å drikke.
    Smart...

    SvarSlett
  42. hahaha, godt vi har Roskilde å se frem til. Da blir alt med ett så mye bedre :)

    SvarSlett
  43. Haha, onepiece.. har ikke du fått tilsendt en i posten? De sender jo ut i lass og spann til alle de store bloggerne. En skulle tro at de i det minste ville ha sendt elg en. Og jeg stemmer definitivt for x-factor-sofie!
    og angående island, så regner jeg med at det er vulkanen deres sin feil at det begynte å SNØ på bursdagen min...

    SvarSlett
  44. Haha. Så herlig! Her var det mye jeg er helt enig i. Godt det er flere som syter over det samme ;)

    Btw, ser fram til å høre ang Slavefryd... Jeg flytter til Stavanger til høsten og da blir det vel kanskje litt jobbing i Kongeparken de neste sommerene, så greit å få litt inside info om hvordan det er å jobbe på et sånt type sted. Har hørt mange føler seg som en slave på tusenfryd iallefall, men det varierer kanskje med hva man driver med der? Er jo mange ulike ting å drive med.

    Take care frøken, og takk for sist. Håper det ble like bra fest på deg den kvelden som det ble for oss ^^,

    SvarSlett
  45. camilla - 14 :)18/4/10 17:41

    hhaha, du er så genial! hvordan kommer du på alt d bra du skriver ?:-D

    kan ikke bli mer enig med deg på første punktet,
    det blir så blåst opp av media !

    jaja, du er god !;-)

    SvarSlett
  46. Hvorfor synes du det er teit at de vil at du skal bli med i årets x-factor, når du prøvde så hardt i fjor uten å komme videre?

    SvarSlett
  47. Hahahahahaha, tihi, liker sytelista di :-) Den minner om min, borsett frå at eg er ein av de som klager over spotify reklamene og ikkje bruker spotify av den grunn :-P
    Også står buekorps, hundeeiere som ikkje plukker opp hundebæsj og snø i APRIL øverst på lista ;-)

    SvarSlett
  48. Anonym: Hahahaha! Beste jeg har hørt på lenge. Jeg kødda på audition i fjor. Så jeg vil ikke akkurat kategorisere det som å "prøve hardt". xD

    SvarSlett
  49. Hehe, likte dette. Genitivsapostrofen herjer vilt i Norges land. Jeg gremmes hver bidige dag og har snakket med min frisør om dette gang på gang, men hun ser bare rart på meg.. Sukk.

    SvarSlett
  50. Jeg har ingenting imot Jonathan fra Spotify, men når Christina Aguilera begynner å vræle technomusikk ut av PCn min, midt inni sovesang-spillelista, da blir jeg sur!

    Når det gjelder det med OnePiece. Jeg synes det er litt fint at noe behagelig for en gangs skyld er på moten. Det er rallstygt, det skal du ha, men kan tenke meg det er digg.

    SvarSlett
  51. Jeg har en til du kan syte om; Trangsynte sjåvinister med et nedvergende syn ovenfor likestillingen; http://www.facebook.com/profile.php?id=540736706#!/group.php?gid=2387565892&ref=nf

    Jeg blir kvalm...

    SvarSlett
  52. NEEEEIENIENI! Jonathan er en kuk!

    SvarSlett
  53. Haha!

    du er så herlig<3<3<3

    SvarSlett
  54. Veldig bra innlegg! Fy, du er god til å skrive :) Lagt deg til på bloggen min for å følge med og gleder meg til talen til Tusenfryd!

    SvarSlett
  55. PS: Boken er nå kommet og jeg klarer ikke legge den fra meg, derfor er eg våken enda :)

    SvarSlett
  56. Ah, jeg er så enig i... ALT! Med trykk på onepiecene :p

    SvarSlett
  57. Dette MÅ være tull sant?:

    http://hildegunn.bloggnorge.com/

    SvarSlett
  58. Haha, herlig Sofie!

    Hva skjer med Simens blogg? : ( Og ... du har fått mail : )

    SvarSlett
  59. Deilig, deilig og atter deilig. Kunne ikke fått bedre start på min fri-ettermiddag :-)

    SvarSlett
  60. Så sant så sant! ;) Måtte le nå ass ;)

    SvarSlett
  61. Enig med alt, bortsett fra russen. Det er jo bare en måte å "slippe seg løs" før eksamenene og alt annet stress på skolen. Også er det jo utrolig sosialt! Og selv om du er russ trenger du jo ikke bruke en shitload med penger, alt du trenger er jo buksa og kanskje noen kort. Synest kanskje det tar av litt med alle sex knutene og sånn da.. Det kan bli litt drøyt i lengden.

    SvarSlett
  62. I veeldig mange av tilfellene togene står er det faktisk Jernbaneverket og ikke NSB som har skylden. Sjekke fakta?

    SvarSlett
  63. Hadde jeg ikke visst bedre kunne jeg sverget på at jeg flørte med noe som lignet på der i fjord på tusenfryd og jeg har ingen planer om å bruke komma.

    SvarSlett
  64. er ikke du og talkiewalkie sammen lengre? dere var jo drømmeparet :(

    SvarSlett
  65. Aha, sånn sett! Nei, misforsto bare, siden det står lengre opp her at du trivdes best som singel :)

    SvarSlett
  66. Hemmeligheten din/deres er trygg hos meg :D

    SvarSlett
  67. Heiheihei! Nå synes jeg du/dere drar alle russ under en kam! Er selv russ i år, men legger igjen buksa hjemme (russebuksa altså!) hvis jeg f eks skal på butikken. Litt flaut, og russen har jo ganske dårlig rykte. Men det er faktisk ikke ALL russ som er helt på tryne. Dessverre mange, men heldigvis ikke alle :)

    Og Scooter - nei takk! Datarock, BigBang, Ralph Myerz og The Jack Herren Band - JATAKK! Puh, får bare håpe det finnes flere som meg der ute.

    :D hilsen hakke-blogg :(

    SvarSlett

Det oppstod en feil i denne gadgeten