11.3.10

Sytehjørnet.


• Folk som tar seg godt til rette ved siden av meg på bussen, og nærmest moser meg inn mot vinduet. Det er nesten så jeg frykter at de egentlig har lyst til å sitte på FANGET mitt. Det er rett og slett uhøflig. Møkkafolk!

• At jeg ikke fant ut at jeg kunne skru av den jævla poppelyden på Facebook-chatten før i dag. Jeg vurderte nesten å lage en hatgruppe mot det, men heldigvis har jeg oppegående venner som kunne fortelle meg at det bare var å skru den av... Ja...

• At selv bloggportaler gjennomskuer meg og mitt hyperaktive vesen:



• Sanger som kryper innunder hjernebarken din og klorer seg fast. Jeg sang på Donkeyboys Ambitions i hele forrige uke. Sykt pain! ... Åh, great! Nå er den der igjen. And if somebody’s going to make it, then this somebody ought to be you. And I keep telling my reflection, aaambitions are already starting to fade... Sorry.

• At jeg skvetter HVER gang jeg kjører forbi den ekle edderkopputstillingen som er i Oslo nå. Hva faen er poenget med en EDDERKOPPUTSTILLING? Det holder med de jeg har her hjemme i kjelleren. Åh, fint! Nå ble jeg redd igjen. BRB, må sjekke overalt på rommet mitt.

• At bikkja mi røyter verre enn et juletre. Jeg er glad i den vesle hårballen, men jeg har fobi mot hår (som ikke befinner seg på kroppen, altså). All form for løst hår... Herregud, jeg får fnatt bare jeg tenker på det. Jeg tuller ikke - jeg har fullstendig angst for det.

• Folk som snakker drithøyt, gjerne i køen på Rimi eller på Nesoddbåten. Enkelte mennesker burde ha fått munnbind (eventuelt gaffateip) i dåpsgave.

http://bloggfiler.no/konghalvor.blogg.no/images/469451-7-1268267499161.jpg
Dette er kanskje det fineste bildet som er tatt av meg noen sinne. Det er selvfølgelig Norges største nolifer som har stalket meg igjen. Jeg håper han tar hintet snart.

54 kommentarer:

  1. Elsker deg!

    SvarSlett
  2. http://www.youtube.com/watch?v=YJ89GcR-gGY

    Når du får kameraet ditt igjen (eller noe sånt), så må du spille inn denne. Det hadde vært fantastisk


    :D

    SvarSlett
  3. Anonym: Oh, jeg elsker deg også, azz! :D

    Anonym: Digg sang, ja, men jeg har prøvd å spille inn på det nye kameraet mitt, og det ble dritdårlig kvalitet. :( Får ønske meg litt ordentlig musikkutstyr!

    SvarSlett
  4. HVORDAN fikk du slått den av?

    SvarSlett
  5. Elsker å gå inn på bloglovin på kvelden og finne innlegg fra både feeete Sofsen og Christina Fraas!! Digger det.
    Jeg har og hårangst btw... Det er dritt med f.eks. våte hårstrå som klistrer seg overalt i dusjen. yuck...
    Natta!!!

    SvarSlett
  6. OMG! Hvordan får man av lyden på chatten???? du kommer til å redde livet mitt. takk evig tatt! nuss nuss evig nuss inn i eviheten på deg sofs1! <3

    SvarSlett
  7. Agreed on mostly all accounts ;D Webcamentusiaster kan dra på ChatRoulette!

    SvarSlett
  8. Ingenting er som å sitte på bussen med god plass, helt til noen setter seg ved siden av meg og dama forran bretter mer ut om livet sitt enn Lars Tangen gjør på bloggen.

    Ja til busser med flere seter :)

    SvarSlett
  9. Jeg hater også når folk snakker høyt! Særlig klokka syv om morran når de sitter på hver sin ende av bussen og roper til hverandre. Ikke en gang Dimmu Borgir på full guffe på iPoden min stenger de ute. Og det sier litt..

    SvarSlett
  10. Bussturer kan være meget interessante egentlig. Bare sitte å følge med på folk, observere og lytte.

    Husker mine bussturer til og fra den videregående skolen jeg gikk på, de var aldri kjedelige. På samme bussen var det en gjeng med funksjonshemmede som jobbet på en verna bedrift.

    Han ene lagde seg en familie av folk som tok bussen hver dag, han kalte meg lillebror. Hver gang han så meg komme på bussen, så ropte han "haaallooooo lillebror!" og skulle prate om fotball og hest, han kunne tydeligvis mye om det. Tore het han. Han inviterte meg forresten hjem til han en gang og for å drikke te. Jeg dro aldri, men fikk begge numrene hans. Fikk to post-it lapper, og så stod det samme nummeret på begge.

    Så var det en dame, som alltid var sur. Hun bare kjeftet og ba han Tore holde kjeft. (Tore pratet mye). Hun var ikke glad i utlendinger heller, husker hun satt der og ble helt rabiat, setninger som "fysj og æsj, kom dere ut av landet mitt!" og "jævla svartinger, kom dere ut sier jeg" osv. Greit nok at hun er funksjonshemmet altså, men likevel ikke noe morsomt å høre slikt.

    Ved siden av hun sure dama satt en som het Arne. Han kunne to ord han, ja og nei. Stakkars fyr, Tore og hun sinte dama maste alltid på han, og han satt der bare, og svarte, "ja", "nei", "ja".

    Så var det en stille fyr, som alltid skulle stå på midten i bussen, han hadde downs syndrom. Med den sekken og lua han hadde, så lignet han nesten litt på Ludvig i Flåklypa filmen. "Det er fali det".

    Det var en som nesten var litt skummel der og. Husker ikke hva han heter, men han var rocka kledd. Svart skinnjakke, men gikk litt sånn yo-yo stil. Han hadde langt hår. Og så snakket han alltid om at han kunne banke folk, og truet stadig vekk tore med at han skulle få juling. En skikkelig tøffing det her altså. Så ikke så mye til han, for en dag sluttet han å dukke opp på bussen.

    Og til slutt var det hun som het Cecilie, og var da av og på annen hver dag, på om hun var kjæreste med Tore eller han i skinnjakken. Hun pratet også ganske mye, og fikk alltid støtte av hun sure dama, som selvfølgelig ba Tore holde kjeft. Den kanskje mest ekle episoden jeg husker med henne, var da hun skulle gjøre Tore sjalu ved å kysse han i skinnjakken på munnen. Og da forsøke seg på tungekyss. Jeg har aldri sett et så vått tungekyss før, hvor sikkelet rant som en elv, ugh, det var disgusting. Og Tore, han bare stod der og smilte, som han alltid gjorde.

    Dette satt jeg og så på frem og tilbake på bussen i tre år. Kanskje ikke så rart man blir skadet mentalt. :P

    SvarSlett
  11. - De vil nok mest sannsynlig sitte på fanget ditt, evt at du skal sitte på demmes- vel, ikke akkurat fang, men.. jau

    - .. Takk for info!

    - Eg skylder ALLTID på staten.

    - Krever en personlig innskildning på dejt, den kommer til å sitte en stund. Eg sitter her og hører på musikk, GOD MUSIKK, og allikavel e det Ambitions som går på full guffe i topplokket =(

    - Edderkopper <3 srsly, de e fete, og taranteller e kjempemyke å ha i hånden (no shit)

    - Halloooo, løst hår er jo digg daa! (nei, eg kom faktisk ikkje på nokke bedre)

    - Skal eg love å være konform og mase om webcam eller heller love det motsatte om eg vil ha størst sjans for å få MSNen din? harikkeden, du kan jo skrive i email-feltet på bloggen min dah. (Eg savner Elg, hils!)

    - javeeeet, spesielt de som ABSOLUTT skal snakke med fyren i kassa! gawd lizm, skulle tro de var hypp på å få han i sengs ellerno ......

    - TAKK =D

    PS: nei, eg skifter ikkje navn på de. de skifter navn på seg sjøl (no shit, if/elseif/else-commands ftw).

    SvarSlett
  12. satan lei av skriveleif!! skulle stå "sv;" og ikke "PS:"

    SvarSlett
  13. Heldigvis slipper jeg hårangst ;b Edderkoppfobi derimot er noe annet.

    SvarSlett
  14. hæ, går det ann å fjerne den lyden?!

    SvarSlett
  15. Herlige innlegg fra selveste heterobloggeren de siste dagene! :D Me like. Sytelisten din er akkurat så tatt på kornet som bare du kan få til. Helt på kanten at bloggportaler ber noen ta det med ro, spør du meg. Ytringsfriheten inkluderer vel også frihet til å ytre seg hvor fort man vil...???? Jeg var forresten på Nesodden for første gang på onsdag (holdt foredrag på Sunnaas), og det var bærre lækkert der! For en utsikt. Men vannvittig mange svinger for å komme dit... Trollstigen kan gå og legge seg. Ha en fin dag da!

    SvarSlett
  16. Hahaha. Du er herlig sofsen <3 Digget bilde av deg jeg :)

    SvarSlett
  17. Syting er bra. Da trivs jeg godt. Hei på deg og store koser. Det har gått litt i rykk og napp på meg i det siste. Vi får starte vår egen blogg-rality. Uff, nei. Jeg har gjort nok serier på TV til å ha driti meg ferdig der. Nå sitter jeg her med feber, grugg i halsen og lettere tilbakestående. Jammen var det glamourøst på toppen du. Not. Få meg tilbake til grasrota igjen. Jeg trives best i bakgatene :-)

    Hugs :-)

    SvarSlett
  18. Går det an å SKRU AV POPPELYDEN på Fjesboka?!?!?!? OMG, hvorfor er det ingen som SIER IFRA om sånne ting? Noen skal få svi for dette... Jeg er i gang med et sykt langt brev til... noen!

    Ambitiooons...... FUCK :(

    SvarSlett
  19. Jeg er glad for at sånne som deg finnes. Jeg er glad for at du har en blogg som ikke får meg til å gråte og bli overveldet av dagens ungdom og håpløsheten de sprer rundt seg. Et Norge i forfall, et Norge kokt ned til en rosa grøt. Thank God for bloglovin -> Lifestyle -> Alternativ!

    SvarSlett
  20. ILU sytelisten <3

    Ah, intetanende mennesker - gå på options på chatten, der kan du hake av for om du vil ha lyd eller ikke. :-) Lo godt av den facebookposten din igår, Sofs.

    SvarSlett
  21. Nå noen presser meg mot vinduet på bussen tar jeg igjen med samme mynt. Stikker ut albuene mine, og sitter som en kar (ser for meg at jeg må ha plass til utstyret der nede vettu;)). Merkelig nok flytter folkene seg så raskt det blir en annen ledig plass...? Du burde prøve det, det funker! Men jeg gjør det ikke mot gamle mennesker da, jeg vil ikke ha en brukket lårhals på samvittigheta.

    Sv: Beklager, det var ikke ment slik altså. Han er jo så klart hetero. Du ser jo det. Han er en mannemann! :D

    SvarSlett
  22. Jeg kan hjelpe deg med de sangene som du har på hjernen:p det sies at den eneste sangen som "fjerner" andre sanger fra hjernen (og den klistrer seg ikke fast selv) er Ja vi elsker! prøv det:P

    Jeg liker også å sitte hos legen, så kommer det en person inn og setter seg ved siden av deg og hoster. Til tross for at du er den eneste personen i rommet, og alle andre stoler er ledig!

    SvarSlett
  23. Bare jeg som får ha webcamsexxxx med deg altså? <3

    SvarSlett
  24. Vi satt her alle tre og funderte på "Hvem faen erre vi kjenner som snakker sånn a?!". Først sa de det hørtes ut som meg -.-, når jeg var seriøs. Deretter kom vi frem til at det var DEG det lignet på, når du kødda. Det var som snytt ut av nesa!

    SvarSlett
  25. Ha ha, Gay Army duger mest til bare å ha som skrytemiddel. Noe annet godt gjorde ikke den serien der, men jeg er blitt dubbet til Italiensk og Tysk. Kult for oss oppmerksomhetssjuke, men serien i seg selv. Uff!

    SvarSlett
  26. jeg må si meg totalt enig i den : bloggportaler gjennomskuer meg.
    det er irriterendeeee!
    gaffateip hjelper på det meste, så det e nok en god idè!!
    xx

    SvarSlett
  27. Irriterer meg også, de som moser meg inn i vinduet... Visste du at på nynorsk betyr fnatt sammentrekninger i underlivet? xD

    SvarSlett
  28. Jaja, klart det! Det var en ære! Alltid moro å komme trøtt på morgenen, gå inn på bussen, og høre "haaaaaalloooooo lillebror" annonsert for hele bussen, før han møter deg på midten av bussen, og legger hånda rundt skulderen din og klapper deg på ryggen, som en kompis eller en bror ville ha gjort.

    Feel the love! <3

    Julekort har det vært lite av dessverre. Jeg må innrømme at jeg har ikke vært så flink selv, så der går det på begge parter.

    En ting jeg burde ha gjort, er å ha hørt på når Tore snakket om hesteveddeløp og fotball. Han kunne så mye om det at hadde man levert inn noen kuponger med tipsene hans, så kunne man nok ha vunnet en del kroner.

    Den dag i dag hender det at jeg ser han på ettermiddagen, han går noen ganger av på en bussholdeplass ikke så langt fra der jeg bor. Hvis jeg ikke husker feil var det hver torsdag, for some reason.

    Hele gjengen er nok fortsatt å finne på 23 bussen mot Simensbråten om morgenen, de går av på Brynseng, og 23 Lysaker på ettermiddagen, fra Brynseng.

    Ah, memories. Det gode buss-liv! :D

    SvarSlett
  29. sv: Da har det vel flere betydninger, men jeg vet at på nynorsk betyr det sammentrekninger i underlivet, haha xD

    SvarSlett
  30. Jeg savner Elg! :(
    Tror du jeg kan låne ideen din litt og la min bamse, Koko, få skrive ett innlegg på bloggen min? :)
    Forresten, jeg hater at folk snakker høyt på offentlige steder! Det er så irriterende. Det kan forresten hende at jeg gjør det noen ganger.. Ikke bra.

    SvarSlett
  31. Ja, får vel gjøre det! :)

    Sweet er han nok, så lenge han ikke blir ivrig. Da står han nesten oppe i ansiktet på deg og prater, hehe. Og øynene hans begynner å dirre. Trust me, I've been there! xD

    Et hett tips: Om det blir litt slitsomt, så sett deg bakerst på bussen, da bare prater han høyt/roper til deg når det er noe han vil si.

    Han er ikke så vanskelig å få øye på, får du øyekontakt med han, vil han først smile. Smiler du tilbake, så begynner han å prate med deg. :)

    Jeg regner med at han fortsatt bruker den slitne blå jakken sin, og at han fortsatt har en sliten og brun gammel tur sekk på ryggen. Og buksene ligner litt på sånn gamle jaktbukser, som jegerne hadde før. Du vet, med lommer på siden osv.

    Skulle han likevel ha byttet klær siden sist, så er det bare å de som står på midten av bussen om morgenen, selv om det er sitteplasser, og på ettermiddagen sitter han alltid helt først, på høyre side, slik at han ser både bussjåføren og veien, og samtidig har oversikten bakover i bussen.

    Forsåvidt, se etter noen av de andre jeg beskrev, de er ganske karakteristiske alle sammen. :D

    Kan nesten ikke ta feil! Eventuelt kunne jeg blitt med selv en gang, meet the family! :D

    Det var forresten en eldre mann der og, som han kalte pappa. Han så ikke så komfortabel ut med å bli kalt for pappa på bussen, hehe. :P

    SvarSlett
  32. Sv: Foredrag på Sunnaas om kosthold (til en pasientgruppe). Jeg er ernæringsfysiolog av yrke serru. Sånn utenom husmoryrket da...! ;-) Reiser rundt og holder foredrag hvis noen bestiller det. Så pass deg for å poste for mye trash-food-greier, da kommer jeg og ARRESTERER deg! Men bare på lat da.

    SvarSlett
  33. Oppskrift for å fjerne poppelyd:
    åpne chatten, over vinduet med kontakter står det options, og der kan man fjerne lyden for beskjeder.

    Enjoy everyone!

    SvarSlett
  34. PPS: Siden eg har fint lite annet å ta meg til og du tar din tid med å svare, kommer følgende tillegsopplysning om kommentar-benevningene mine:
    0 kommentarer --> Ingen involverte.
    1 kommentar --> Éin Bacardi Rom.
    2 kommentarer --> To Tokyo Ice.
    7 kommentarer --> Sju bøtter tårer.
    x kommentarer --> x involverte.

    Samtlige e foreløbig Kaizers Orchestra-referanser, men eg har ambisjoner om å få inn mer både av Kaizers og andre band/sanger til andre antall.

    SvarSlett
  35. Hei igjen. Effekten av serien bryr jeg meg lite om. Det er TV, så det overlater jeg til intelligensen til folk, men den kunne blitt bedre og ingenting slik konseptet skulle være i utgangspunktet. Vi streiket jo etter en uke inn i innspillingen, men det hjalp lite bortsett fra at det meste man ser i serien er klipt fra første uke. Vi gjorde litt opprør.

    SvarSlett
  36. Det er jo en jævla bra idè, men jeg må innrømme jeg ble litt ... pysete all of a sudden? Og, er ikke over halvparten på topplista under 16 eller no? LOL. Ohh, hjelp til litt a ;D

    Hvordan var Trondheim?

    SvarSlett
  37. Takk Sofsen. Dette blir en laaang kveld med Ambitions godt planta inni hjernebarken.. Ha en fin helg :)

    SvarSlett
  38. Jeg stemmer for innføring av gaffateip mot ... mennesker som trenger det. Gaffateip funker til alt.

    SvarSlett
  39. Hei hei hei. Nå skal ikke JEG være sånn frøken fisefin pirks alot, men sitatet går TROSS ALT sånn: Hva skjer'a, er'u freeeeesh?

    Kommentaren din ga meg forresten et HELT ufrivillig flash av deg og min mor i samme seng. Beklager det. Eller innsjill.

    SvarSlett
  40. Jeg savner Elg!

    SvarSlett
  41. Staten er grei å ha når man trenger en syndebukk.
    Jeg har intet behov for å syte akkurat nå, jeg vant bydelsfinalen i ukm i går, hurra hurra :)

    SvarSlett
  42. HAHA så bra! Enig? JA! (riming ftw)

    Lysst til å poste et innlegg med hvordan en tar av lyden på chatten?

    SvarSlett
  43. Eg saknar Elg. Skal hilse frå Reflekselg:)

    SvarSlett
  44. ååh, jeg har også angst for løse hår! det er noe av det verste jeg vet om, spesielt da kjæresten min hadde hunden til familien sin oppi senga si den ene dagen jeg skulle sove der... GRØSS! svarte hår OVERALT!

    SvarSlett
  45. Planen er Roskilde som ifjor! Men, er ikke helt overbevist enda, får se hvilke navn som dukker opp på plakaten - er det noe bra er jeg klar for fyll, fest, pissing på gjerdet og svetting i telt. Yeah!
    Oslo? Nei, det er pent lite ja:)

    SvarSlett
  46. Du er herlig!;)

    Å TAKK for oppskrift på poppelyd=D Den har irritert meg hver jævla dag..! Mugg!

    SvarSlett
  47. Med sutre stemme sier jeg dette: " åhh du er så fantastisk morsom! " vet ikke om noen som er mer morrosommere enn deg jeg Sæfsen:) tenk å være en evig pessimist, humoren din suger, get real, når er du deg selv egentlig? Men det er vel ikke så nøye, hvem skal vel være ekte på en blogg.... med happy voice, det siste der assa, ps. av og til, blir man bare lei sarkasmen.. skjonner(?)

    SvarSlett
  48. Susann: Jeg er meg selv hele tiden. Også her på bloggen. Og det mener jeg helt seriøst. Om du blir lei sarkasmen, slutt å lese. Så enkelt er det. "Humoren din suger" - da er det jo åpenbart du som har råtten humor her! :D

    SvarSlett
  49. hallo jeg er ening i at det er veldig irriterene nå folk snakker høyt i køer

    SvarSlett
  50. Mennesker som snakker drithøyt... gud bedre.. jeg er så enig.. til min store fortvilelse gjør NABOEN min det.. og soverommet mitt er vegg-i-vegg med stua hans. Han er utlending og har sånn HØY grusom stemme (IKKE rasistisk). Og HVEEEER kveld, hver jææævla kveld har han besøk av masse venner og snakker KJEMPEHØYT HELE TIDA! Til langt utpå natta! Han er den som prater mest av de. Og tidlig på morran så er han i gang igjen.. Jeg blir smårar jeg. Man hører det nemlig VELDIG godt...! God....

    SvarSlett
  51. Hahaha. Nå følte jeg meg dum. Jeg visste ikke at man kunne skru ned den poppelyden. :'D

    SvarSlett

Det oppstod en feil i denne gadgeten