12.2.10

Sytehjørnet.


• At bikkja mi har en lei tendens til å få bjeffe-attack etter at jeg endelig har sovnet. Tusen takk, Tajra, jeg er glad i deg også.

• Folk, gjerne eldre menn, som har lua OVER ørene. Hva faen er poenget med lue da? Det ser bare hysterisk unødvendig og dumt ut.

• Folk som kliner heftig på bussen eller andre offentlige steder. Det er ikke bare ekkelt, men direkte uhøflig. Jeg føler meg brydd, og har ingen interesse av å se folk voldta hverandre med kjeften i ren offentlighet. Det er påfallende mye tafsing inni bildet også, og jeg blir fysisk kvalm av å bli ufrivillig tilskuer til et jævla tungesirkus. Vær så snill: Vent til dere kommer hjem! Jeg fatter ikke hvordan noen mennesker kan få seg til å holde på sånn. Eller, greit, når de sosiale antennene er fullstendig most sammen, er vel alt mulig.

• Bloggere som påstår at lesere maser eller "krever for mye". LOL? Jeg er ikke blodfan av Janteloven, for all del, men det finnes da grenser. Dere trenger bare å krysse Svinesundbroa, og det er ikke noen som vet hvem dere er. Ikke engang Obama syter over sånt. Når du har valgt å være en "offentlig" person, kan du ikke forvente annet. Snakk om å kreve for mye...

• Folk som kaster søppel på bakken. Kjempevakkert når snøen smelter, og bakken ser ut som en barnehage. Det koster ikke en dritt å vente til nærmeste søppelkasse, eller å ha det i lomma til du kommer hjem. "Ewww, så ekkelt!" - Mye eklere å ødelegge naturen, spør du meg. (Besides, jeg føler at Tellus er litt viktigere enn boblejakka di).

• Å glemme husnøkkelen.

• Mail som dette:

FU
Fuck you, "Fred Huisman".

• At jeg må passe bikkja i helgen.


Måtte nesten ha med et bilde av meg, sånn at det er noe positivt her.

40 kommentarer:

  1. (lovord om kor rett du har i ALT med dette innlegget får du en annen dag, ikkje tid til sånt vås no)
    __
    sv;
    Hah, la meg bare si det slik: du har GOD grunn.
    Joda, men du har liksom aldri virket så pratsom på kommentarer, bare AVOGTIL du i det hele tatt svarer lizm =(=( eller e det bare meg det gjelder det? D:

    SvarSlett
  2. sv;
    betyr dette at eg e på god vei til å få napp?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .. =D

    SvarSlett
  3. Kjempefint bilde:) Har du tilgitt Halvor forresten? Syns vi gjorde en ganske god jobb med å få ham til å si innsjill!

    Håper du får en helg fri for irritasjonsmomenter:)

    SvarSlett
  4. Jeg liker ikke at det står "Kommentaren ble publisert." under kommentarboksen din før man i det hele tatt har skrevet noe:p

    SvarSlett
  5. • Folk som kaster søppel på bakken.
    Fullstendig enig! Jeg blir nesten forbanna.

    Forresten så stemte jeg :)

    SvarSlett
  6. Er så enig i rett og slett alt.
    Spesielt punkt nr. 2. Herregud, HVA er vitsen med lue, ja, når du har den over ørene. Og det gjelder eldre menn

    SvarSlett
  7. Det at gamle menn ofte går med lua ovenfor ørene har å gjøre med myten om at 40-45% av kroppsvarmen forsvinner ut av hodet. Det stemmer forresten ikke, men man trodde det før.

    At de orker det skjønner jeg ikke, for det kjennes jo ut som om øra skal dette av når man ikke har noe over dem.

    SvarSlett
  8. Haha, genialt! Jeg er enig i alle punktene! Har du forresten sett denne? http://www.youtube.com/watch?v=Vaxrubi3zPg&feature=player_embedded
    Hvis ikke, så får du deg dagens latter (hvis du har så bra humor som jeg tror du har) ;)

    SvarSlett
  9. haha, enig med alt.. spesielt med klininga! Når jeg sitter i kassa på bunnpris pleier enkelte kunder og kline rett foran meg både før og etter de skal betale. Jeg sitter bare der og venter da.. kleeeint og teit!

    SvarSlett
  10. Jeg er så enig snuppa, og hva er greia med lua over øra, de ser ut som små hagenisser jo:)
    Bildet av deg var jo kjempehot :D
    Gla i dæ snuppa:)

    SvarSlett
  11. Hahahahaha! Dagens! Du er genial, Sofie! Jeg må bare si det gang på gang, men det her tok kransekaka! Jeg er forøvrig helt enig med deg i alle punktene! Jeg har ikke hund, men nabohund som bjeffer konstant!

    SvarSlett
  12. Offentlig klining <3<3<3<3<3<3<3<3<3 ehhehe

    SvarSlett
  13. haha, og jeg er så enig i de mailene. Fy fader som de spamer meg! Og hvor får de tak i mailadressene fra?

    SvarSlett
  14. Ska jeg si hva som er jævlig annoying (jeg elsker engelsknorskmix, just like Mira lihhm) - at menyen er oppe headeren i firefoxxxxxxxxxxxxx. FML!!!

    bildet er haaaawwt!

    SvarSlett
  15. Bare gøy å lese om det som irriterer deg grenseløst, den søppeltingen er jeg veldig enig i! Kan ikke folk bare holde det i handa? altså de holdt jeg sjokladen når det var sjokolade inni papiret, men når det er tomt så kan man ikke holde det lenger??
    Og jo, det er en ting jeg lurer på: er du stolt over at du og han derre rybak kommer fra Nesodden???

    SvarSlett
  16. Dette var DEILIG innlegg. Følte nesten at du skrev tankene mine. Angående folk som kliner på bussen. BEGRIPER det ikke. Synes de det er så romantisk der? Jeg får nesten dårlig samvittighet for å sitte i nærheten av dem, og det er jo ikke min feil! Argh!
    Og søppel. Skjønner ikke hva folk tenker på. Eller hva de ikke tenker på blir det vel...

    GOD HELG! :)

    SvarSlett
  17. haha, digger ærligheten din.
    har vært fast leser av bloggen din en stund, men har aldri lagt igjen en kommentar. men en gang må være den første.
    er deilig å endelig finne et blogg-avbrekk fra alle "å se så fine klær jeg har på med i dag da!!!!!" bloggene.
    digger bloggen din. rett og slett fantastisk !
    keep up the good work

    SvarSlett
  18. Gjett om jeg skal kline til med Espen "neste" gang jeg ser deg på bussen ;)
    I <3 U !

    SvarSlett
  19. Haha! Du er herlig :)
    Den nye headeren er kjempefin, btw! Gudrun er kjempeflink!

    SvarSlett
  20. haha, du er dødsbra! :D
    Det skal ikke være lett vettu! :)

    SvarSlett
  21. at gamle menn har lua på sånn at den ikke dekker øra skyldes at de er skalla og at de hører dårlig :-)

    SvarSlett
  22. Jo det med gamle og lua over øra. Jeg tror det er sånn at gamle menn har en generelt høyere kroppstempratur enn folk flest. Så om de drar lua for langt ned, blir det FOR varmt. Jeg glemmer foresten ikke den litt eldre mannen som var ute og tok bilder i førti minus uten noe på henda og påsto at det "ikke var noe særlig kaldt nå". Foresten...jeg bruker også lua som varmeregulerer når jeg blir for varm og jeg er langt inn i skogen så ingen ser meg, da drar jeg og lua over øra og får ned kroppstempraturen litt. Men smart..ser det ikke ut..

    SvarSlett
  23. Hahaha, det med gamle menn og måten å bruke lue på irriterer meg ALLTID også!

    SvarSlett
  24. du er så fin, sofsen :) blir så glad inni meg at det finnes mennesker som deg i denne verden, er lett å glemme det når man er omringet av rasisme, islamofobi, sjalusi og uvitenhet.

    håper du får en fin dag. en plass i norge sitter det en som gjerne skulle vært venn med deg <3

    SvarSlett
  25. eldre menn har ikke lua på hodet over ørene for å varme selve ørene, de har blitt så tynne i håret at de fryser på skallen

    SvarSlett
  26. - har ikkje hund.
    - eg ville si det plager meg mer når det gjelder yngre menn som enten har den over ørene eller nedi øynene, noe eg ser vel så ofte..
    - eg fatter trangen, men at man faktisk gjennomfører det- krise.
    - lol (nuff said).
    - JAMMEN DEN STYGGE OPPBLÅSTE JAKKA MI KOSTA 9000 JO?!? =( =(
    - taper, azz. (vi har ikkje liggende reservenøkkel, har komt hjem fra skolen i tolvtiden og måttet vente til sekstiden på at det kom folk. det var heldigvis sommer)
    - her e du faktisk litt taper. eg får ikkje sånne på en mail eg bryr meg om (protip: ha to, en du oppgir til alle og enhver som ber og en du kun gir til folk og nettsider du stoler på)
    - FYL (knekker du koden, O Wise One?)

    ..phew, begynte å lure på om du plutselig liksom hadde noen andre enn meg i kikkerten. Iwasliek 'WTF D='

    SvarSlett
  27. ÅÅ, som eg elskar bloggen din! Sytehjørnet burde vera ei fast spalte.

    SvarSlett
  28. Elsker at du satt inn et bilde av Alexander Spyba...Jeg mener Rybak.

    Gratulerer med dagen forresten! :)

    SvarSlett
  29. Er så enig med deg!

    Og.. jeg må si det igjen (go fjortis lizzm): Du er helt insane pen!

    SvarSlett
  30. Bloggen din er GENIAL, Sofsen! Digger den :)

    SvarSlett
  31. Hehehhehe. Du er søt når du er irritert <3

    SvarSlett
  32. Hehehe! Det med gamle menn og luer, jeg forstår det bare ikke :-P

    SvarSlett
  33. haha jeg har selv laget et innlegg om gamle menn med lua IKKE over ørene. Jeg spurte morfar om det , han sa at lua skal sitte på hode, ørene skal ha ørevarmere.. hehe.. merkelig.

    SvarSlett
  34. Haha, jeg er så enig med deg og det du kommer fram til her. Har tenkt samme tankene flere ganger gitt.

    Må innrømme at da du nevnte gamle menn med lua OVER øra så så jeg for meg Olav Thon med en gang, han har alltid det! Godt kjennetegn på han.

    Munnvoldtekt i offentligheten er jeg heller ikke noe fan av, et lite nuss eller to er greit, men flere minutter klistra sammen, det er litt drøyt! Kjenner faktisk jeg ble litt småkvalm bare av tanken nå =P

    SvarSlett
  35. Alle punktene dine var veldig gode. Må si det samme har irritert meg. Det eneste virkelige negative var at jeg ikke klarer å scrolle opp for å se en gang til på det vakre eksempelet av hvor forferdelig det faktisk er mulig å kle seg. ALT er jo feil. Og ikke bare feil i den betydningen at det ikke er på mote. Det er bare grunnleggende FAIL! I tillegg så tror jeg Rybak trodde fotografen skulle voldta han med kameralinsen, eller noe.

    SvarSlett
  36. Haha, tøff liste, spesielt den om tungesirkuset :p

    Bra for deg at du har ekstranøkkel! Jeg kan derimot syte ørlite mere, da jeg engang måtte ta toget i EN TIME tilbake til foreldre for å hente den gjenglemte, siden jeg ikke hadde noen ekstranøkkel, for så å ta toget en time til.. Jeg glemmer den aldri igjen, for å si det sånn :p

    SvarSlett
  37. Veldig fin blogg, det er veldig morsomt skrevet, men det jeg ikke liker er vel den antiRybak'en. Vi i norge burde ELSKE HAN! Nettopp fordi han han vant grand prix og greier... Istedenfor disser vi han til enehver mulighet. Stakkars fyr! Som trøst syntes jeg vi burde innføre FAIRYTALE som norges nasjonalsang!


    Budskapet er klart: het rid of the antiRybak-thing!

    SvarSlett

Det oppstod en feil i denne gadgeten